![]() |
|
|
|||
|
|||
|
Pom Pom Crab
Har nå hatt 4 Pom Pom Crabs (Lybia sp) i karet i snart 4mnd.
Det er en utrolig flott skapning som absolutt gjør seg bra i karet. Er hovedsaklig aktiv på kveldstid, og jeg fikk tatt et greit bilde av en når jeg var fremme med lommelykten nå ikveld. I tillegg fikk jeg tatt et bilde av ei hue som går med rogn, blir nok ikke mye småkrabber av det, men masse god mat for filterføderene er det iallefall. Hun går stort sett med rogn hele tiden. ![]()
|
|
|
||||
|
||||
|
flotte krabbe det der. hvordan er den i mat veien? ka er det du har i kare med de.
stiligt at noen strekker seg litt lengre en andre
|
|||
|
|||
|
Forer dem ikke spesifikk, men kjører alltid en foring på kveldstid, ca en time etter at lyset er gått av. Bruker hovedsaklig flak, og ser at dem hiver seg over flakene som flyter forbi. De er jo stort sett alltid fremme og sitter å vifter med anemonene.
Det var anemonene jeg var mest bekymret for når jeg startet med disse, var usikker på hvordan dem gjorde det med anemonene når krabbene skiftet ham, var redd anemonene kunne spre seg. Men det har ikke skjedd enda. Har dem sammen med stort sett det meste, kardinalfisk, klovner, wrasser, kirurger, reker, snegl, alt av koraller og en hel del annet. Uproblematisk fra min erfaring, og vil absolutt anbefale arten. |
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|