Saltvannsforum  

Gå Tilbake   Saltvannsforum > Levende dyr > Nyttedyr
Forside Diskusjoner Kjøp&Salg Foto/Video Linker Grupper Hjelp Medlemsliste Kalender Marker forumene som lest

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 09-03-2010, 23:07
Børstemark Børstemark er ikke aktiv
Forumbruker

Ble medlem: May 2009
Sted: Oslo
Pom Pom Crab

Har nå hatt 4 Pom Pom Crabs (Lybia sp) i karet i snart 4mnd.
Det er en utrolig flott skapning som absolutt gjør seg bra i karet.
Er hovedsaklig aktiv på kveldstid, og jeg fikk tatt et greit bilde av en når jeg var fremme med lommelykten nå ikveld. I tillegg fikk jeg tatt et bilde av ei hue som går med rogn, blir nok ikke mye småkrabber av det, men masse god mat for filterføderene er det iallefall. Hun går stort sett med rogn hele tiden.

Svar med sitat
Gammel 10-03-2010, 01:33
lars-rune sin avatar
lars-rune lars-rune er ikke aktiv
Forumbruker

Ble medlem: Aug 2005
Sted: stavanger
Thumbs up

flotte krabbe det der. hvordan er den i mat veien? ka er det du har i kare med de.

stiligt at noen strekker seg litt lengre en andre
Svar med sitat
Gammel 10-03-2010, 10:23
Børstemark Børstemark er ikke aktiv
Forumbruker

Ble medlem: May 2009
Sted: Oslo
Forer dem ikke spesifikk, men kjører alltid en foring på kveldstid, ca en time etter at lyset er gått av. Bruker hovedsaklig flak, og ser at dem hiver seg over flakene som flyter forbi. De er jo stort sett alltid fremme og sitter å vifter med anemonene.
Det var anemonene jeg var mest bekymret for når jeg startet med disse, var usikker på hvordan dem gjorde det med anemonene når krabbene skiftet ham, var redd anemonene kunne spre seg. Men det har ikke skjedd enda.
Har dem sammen med stort sett det meste, kardinalfisk, klovner, wrasser, kirurger, reker, snegl, alt av koraller og en hel del annet. Uproblematisk fra min erfaring, og vil absolutt anbefale arten.
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg