![]() |
|
|||||||
| Forside | Diskusjoner | Kjøp&Salg | Foto/Video | Linker | Grupper | Hjelp | Medlemsliste | Kalender | Marker forumene som lest |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
|||
|
|||
|
Da kommer en liten tråd om mitt akvarie..!
Hei!
Jeg heter kim og er 22år, jobber som låsesmed i oslo/akershus. nok om meg... Har drevet en del med ferskvann, men aldri med saltvann. så dette blir spennende fikk kjøpt et brukt billig juwel rio 125 av en kompis.. fikk satt opp dette, og etter ca 3 uker kjøpte jeg meg ett nytt kar, ca 240 liter.. (ingen gratis hobby) fikk da flyttet over alt fra det gamle karet over i det nye, dvs det lille som var der.. kun vann,sand og ls. fikke ettervert kjøpt inn litt mere ls, har pr i dag ca 20kg ls i karet. dette surra å gikk i en god stund før det ble satt ut noe form for nyttedyr i det, tipper ca en mnd eller noe i den duren. da ble det kjøpt inn 3stk eremittkreps, pluss noen sneiler, følgte med noen sneiler på ls å.. en god stund etter det, ble det satt ut noe fisk, 1par klovner i førsteomgang. en stund etter det har det blitt kjøpt inn noe koraller som raysis her på forumet solgte meg.. tusen takk til deg raysis.:) etter dette har det bare ballet på seg med fisk/nyttedyr.. legger snart ut noe bilder av karet helt ifra starten av. BTW så er det i tillegg sump til alt teknisk. Utstyr: i karet: Lys: boyu 1*150w + 2*24 + led som månelys Sirkulasjon: 2* seio M820 i sump: ca 40 liter Skummer: boyu DT-2520 + aqua medic oceanrunner ph-2500 som pumpe/mater. kullfilter/rowa: usikker på merke. varmekolbe: 200w tilførsel fra sump: aqua medic oceanrunner or 1200 vannkvalitet: pr. 24.7.10 PH: 8 KH/ALK: 7/2,51 CALCIUM: 415 MAGNESIUM: 1440 NITRATE: ca 5 NITRITE: 0,1 PHOSPHATE: 0,03 SALT: 1.026 GRADER: 26 |
|
|
|||
|
|||
|
Bildene! :)
|
|
|
|||
|
|||
|
bilder kommer, men fruen har kapret pcen der bildene ligger..:)
men så fort hun går, så kommer bilder:) rett meg om noe er galt..! |
|
|
|||
|
|||
|
dama di har pc'en.
|
|
|
|||
|
|||
|
|
|||
|
|||
|
da kommer det noen få bilder fra oppstart av akvariet.. litt dårlige bilder.. tatt med tlf. Gul stropp på bilde, det er noe jeg gjør bare for sikkerhetskyld.. men er ikke der pr. idag.
|
|
|
|||
|
|||
|
bordet dere ser er å selvlaget av meg.. på nyere bilder som kommer, er det bunnplate å bakplate, samt to hyller på venstre side + sump på høyre side. å da selvfølgelig dører..
|
|
|
|||
|
|||
|
Du bruker ikke osmosevann?
|
|
|
|||
|
|||
|
du tenker på slangen du ser på bildet der regner jeg med? den slangen kommer fra ett annet akvarie som står på siden der.. jeg har en dunk på ca 1000 liter stående utenfor med vanlig sjøvann som jeg har hentet rundt asker området:) |
|
|
|||
|
|||
|
du fikk ikke svar på det du spørte om da:P nei, jeg bruker ikke osmosevann.. |
|
|
|||
|
|||
|
noen fler bilder fra en good stund etter oppstart..
|
|
|
||||
|
||||
|
Dette ser meget lovende ut. Gleder meg til å følge med på utviklingen. |
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|